Alla inlägg under april 2010

Av Inger Hornesjö - 22 april 2010 07:15

Denna vecka har bjudit på massor som man ska antigen bara komma ihåg eller göra. .

Lördagen började med kurs för vår Qling. Det var avslutning med en liten tävling för våra duktiga "jakt"cocker. Vi var bara två som kom från nybörjarkursen, tror att det fanns de som fick kalla fötter när de visste att det var tävling. Carina och jag tyckte att vi kunde få lite handikapp eftersom de andra hade gått även fortsättningskursen, men vår ledare ansåg att vi var så duktiga att detta inte behövdes och så rätt han hade, vi i nybörjarkursen vann denna tävling.

På söndagen var det Lasses födelsedag, jag hade inte sagt till våra barn att komma eftersom jag inte tänkte bjuda på någon middag. Mamma/pappa, Ann/Kenneth och Åsa kom i alla fall och fikade. Sedan gick Lasse och jag till Slagsta Motell och åt en god middag. Lasse fick sin efterlängtade Sjötunga och jag tog Lammfilé.

Måndagen var det som vanligt bowling, jag vann.Tankarna gick till Christian som skulle ha fyllt 37 år denna dag  Tisdagen var en handlardag, mamma och pappa hade bröllopsdag, denna kväll tillbringades några timmar på Huddinge dit mamma skickade i ambulans eftersom hon hade ont i hjärtat, detta flimmer som hon har ställer till det emellanåt, men hon kom hem i tid så de fick fira sin bröllopsdag med god mat och lite vin i alla fall. Vår sonhustru fyllde år, de skulle gå ut och äta denna dag och bara ta det lugnt.

Onsdagen var tråkig och kall, snön föll i stora flingor blandat med regn. Vi var till vårt barnbarn Patricia som skulle fylla 17 år på torsdagen. Det var jättetrevligt att få komma hem till dem och få träffa de gulliga katterna Goliat och Lucifer.

Idag är det torsdag och Lasse ska tvätta och föna Olga inför utställningen på lördag, sedan ska vi spela bowling med Marianne och Sten. I morgon fredag blir det att ta tag i hundbad och föning  av Qling och Opus, sedan blir det för mig att ställa mig och trimma dessa tre nybadade hundar. På lördag far vi iväg till Västerås på utställning, håller tummarna för att det är torrt ute så inte allt jobb med hundarna har varit förgäves. På söndagen är det cockerpromenad vid Hellasgården.  Ja så kan också en vecka se ut.

Av Inger Hornesjö - 12 april 2010 07:15

Så är det ny vecka och inte vilken vecka som helst, en helt normal sådan utan några mitt i helger, känns super.

Idag blir det bowling och Marianne och Sten ska också komma så det blir extra roligt. Igår var jag på jaktträning med Qling, det kändes bra, han var duktig och jag klarade allt utan något besvär från kroppen.

På onsdag ska Nova flytta till sin nya familj, ska bli så roligt för jag känner att hon kommer att få det jättebra där, har ju haft några familjer att välja på.

Men idag hoppas jag få en tid för att ta bort stygnen från hennes ögonoperation, sedan ska hon badas och trimmas och visa att hon är världens finaste lilla cocketjej när hon flyttar.

Ska väl inte säga att vi kommer att sakna henne, för det kommer vi att göra, denna lilla tjej är verkligen speciell, en kopia av sin mamma och mormor.

Ha en bra måndag, för det tänker jag ha.

Ia

Av Inger Hornesjö - 8 april 2010 08:12

Påskhelgen var rätt jobbig, utställning som vanligt. Men innan denna ska hundarna göras iordning, det ska badas, fönas och trimmas, har väl rätt bra i alla fall eftersom Lasse alltid tar badet och föningen. Men av någon anledning så fanns det inte mycket till ork för mig. Dagen innan utställningen så sprängvärkte huvudet hela dagen och jag såg framför mig att överlåta handlingen till Lasse. Men så var vi där på Mässan och jag kände mig jättepigg. Dagen efter var det lite paus, men mycket skulle handlas och göras iordning innan vi skulle ha vår släkt här på måndagen. Upp vid halv sex på morgonen, lammstekarna skulle förberedas, en räkmousetårta skulle göras, ja, det var en del som stod på schemat denna dag och jag ska inte säga att jag var rätt slut redan när gästerna anlände klockan 16.00

När de hade gått hem så blev jag sittande i soffan, mådde lite illa och kände mig allmänt vissen. Natten till tisdagen värkte mig vänstar knä, sov inte mycket eftersom jag fick vrida och vända mig för att knät inte skulle värka. Bowlingen som var planerad denna dag fick vara, jag kunde inte spela med ett ont knä. Dagen gick och jag fick ont i magen, det var en svidande värk. på tisdagskvällen var jag helt slut och började känna mig frusen. Natten var jobbig, frös hur mycket jag än hade på mig, på morgonen gick jag i alla fall upp för att äta frukost, något som visade sig inte gå ner. Fick gå upp och lägga mig igen. Lasse åkte och handlade, gjorde lunch som inte heller denna var någon höjdare för mig, fick i mig två tuggor av en smörgås.  Hade bestämt mig för att inte ta febern, ville inte veta om jag hade någon. Gick ut och satt mig i en solstol och vilade en timme. När jag kom in frös jag ännu mer och nu tog jag febern som visade sig vara över  39 grader. Lasse fick ordna middag åt sig själv, jag ville inget ha.  Tog i stället två alvedon för att få ner febern. Vid 20-tiden ville jag ha lite glass, det kurrade i magen, men jag var ändå inte sugen, men glass är lätt att få ner.

Inatt har jag i alla fall sovit rätt bra, men har fortfarande feber nu på morgonen, men solen skiner och jag tänker sätta mig ute, orkar inte med en dag till i sängen.

Ovido - Quiz & Flashcards