Alla inlägg under maj 2009

Av Inger Hornesjö - 10 maj 2009 11:19

Idag är det återigen ett helt underbart väder här på Öland. I går sken solen hela dagen men det blåste hårda vindar, idag är det nästan helt vindstilla.

Vi passade då på att elda upp de skräp som finns kvar, det har ju varit eldningsförbud hela tiden vi har varit här, men nu efter regnet så är det fritt fram igen att elda.

Jag ordnade ett litet land, har inte haft något förut eftersom jag tycker att vi är borta när det ska vattnas, men nu när grannen bor här hela tiden så kan jag få hjälp om det blir torra dagar.

När jag höll på med detta land så såg jag två kärleskranka sniglar,  Qling var med mig när jag höll på med landet och för en gångs skull satt han stilla och bara tittade.

Av Inger Hornesjö - 9 maj 2009 07:19

Buller, blixtar och regn blev det i natt. Vid 01.00 brackade de loss ordentligt, blixtarna korsade varandra över Vedby Skog och det smällde ordentligt. Försökte ändå att sova, men klockan 02.10 trodde jag hela huset skulle falla ihop, då kom den värsta smäll som jag någonsin varit med om i Sverige (i Florida blev man van med dessa åskknallar), samtidigt öppnade sig himlen och regnet bara vräkte ner, även vinden var hård och man kunde höra hur våra saker på tomten for iväg. Men mörkret här nere gör att man inte ser så mycket på natten.  I morse såg vi förödelsen, vår grill som är rätt så stor låg utspridd på flera ställen, hängmattan var inte där den var igår och mycket mycket mer var det som låg utspritt. Taket klararde detta galant och det var nog det som jag oroade mig mest för denna natt.

Ovido - Quiz & Flashcards