Alla inlägg under juli 2007

Av Inger Hornesjö - 29 juli 2007 07:36

 Måste bara visa denna härliga bild på lilla hanna tillsammans med Ida, avslappnat och skönt ser det ut. Nu har även Per och hans familj åkt hem efter fyra dagars vistelse här i ömsom regn och ömsom sol. De är aktiva och har hunnit med att besöka det mesta på ön under dessa dagar. De har varit till både havet och kalmarsund, åkt gocart, badat i poolen, vandrat i trollskogen. Varit på Tacoafton mm. Barnen njöt av alla hundarna.

Igår när de hade åkt ställde jag mig att baka bullar, lite löjligt kanske att baka nu när alla har åkt hem, men det är bra att ha när valpköparna kommer för att hämta sina småttingar.

Av Inger Hornesjö - 22 juli 2007 08:05

I går var det en massa aktiviteter vid Hornsjön, det firades 30års jubileum för Johanna och Thomas sprang. Lilla Malin lekte och hade kul och vi andra tittade på. Denna dag avslutades på Hornsjöns pensionat och deras härliga grillkväll, då man äter gott och kanske lite för mycket. Lägger in lite bilder från dagen.


Av Inger Hornesjö - 17 juli 2007 07:35

I går åkte Patricia och Erika hem efter två veckors semester här hos oss. Vi körde dem till bussen och väntade tills de hade åkt, sedan for vi direkt ner till Borgholm. Solen sken och det var verkligen sommar denna dag.

Vi började med vårt bankbesök där vi skulle få ut våra vinstpengar. Vilken procedur det var, det var en massa olika telefonsamtal som skulle ringas, det var papper som skulle skrivas på, tänk om det hade varit en eller ett par nollor till på vinstbeloppet, då hade de nog aldrig klarat av detta. Men till slut så satt pengarna på mitt konto i alla fall.


Vi gick sedan till en av restaurangerna i Borgholm för att äta en lite sen lunch. Det blev grekisk sallad och lättöl. Vi gick sedan en promenad innan vi gick till Borgholms bästa glassbar och köpte varsin glass. Sedan blev det lite småpromenader runt staden innan vi åkte hemåt igen.


När jag kom hem så tog jag mig mitt premiärdopp i poolen innan middagen.


En helt vanlig dag, men med lite extra krydda.

Ia

Av Inger Hornesjö - 14 juli 2007 06:35

Den gångna veckan var rengning och trist i flera avseende. Måndagen tog vi en tur till Borgholm, åt god glass och gick och spatserade på gågatorna. På vägen hem stannade vi vid macken för att tanka. Lasse blev intervjuvad om bensinpriset av Tidningen Barometern. De tog en bild på honom när han står och tankar. På onsdagen var han helkändis, fanns med på en helsida och många kom fram och sa "vi såg dig i tidningen". Kul tyckte Lasse. På torsdagen när Ölandsbladet kom så kollade jag vårt lotto (har ett 10-veckors som gäller både onsdag och lördag), det har varit en dålig omgång denna gång och jag säger till Lasse när jag sätter mig med raden framför mig "om det inte blir något denna gång heller så förnyar vi inte detta en gång till. Lotto 1, bara skit, Lotto 2, jag tittar och tittar, räknar och räknar, säger till Lasse jag tror vi har sex rätt, men vi kollar tillsammans. Jo då, allt stämmer och vi har till och med ett tillägg. Kollar vad detta ger 54.866 kr. Men vi vågar inte hoppas, vi väntar med att glädjas över detta. Men så igår när vi kommer in på macken där vi alltid handlar, tankar, spelar på hästar mm, så ser vi skylten hänga i taket "GRATTIS TILL VINNAREN SOM TOG HEM 54.866 KR" Ha, ha, det är ju vi. Även de berättar att de sett bilden på Lasse och då säger jag, klipp ur den och sätt den på vinstskylten för det där är vi. De blev jätteglada för vår skull så på måndag åker vi till Borgholm och går på banken och hämtar ut våra vinstpengar.


Patrica och Erika åker hem denna dag så Pia och familjen kommer inte ner, tråkigt tyckter vi som verkligen har längtat efter att få träffa de andra tre barnbarnen, men samtidigt får jag väl förstå tonårstjejerna som tycker att det inte är så kul här när det bara är dåligt väder hela tiden.






Sol

Av Inger Hornesjö - 10 juli 2007 22:26

Tänk att idag har solen visat sig. Har haft valparna ute flera timmar. Lasse, jag och tjerna har varit till  Norra udden, sedan åkte vi upp till Trollskogen och åt en macka + kaffe. Var sedan bara in till affären och handlade lite.

På kvällen har vi suttit och tittat på Allsång på skansen, druckit lite vin och haft det skönt. I morgon ska vi på auktion vid Böda. Jag har lovat mig själv att inte köpa något skit eller några lådor,, får se om jag kan hålla detta.





Av Inger Hornesjö - 2 juli 2007 20:15

och hennes kompis fick vi i söndagskväll. De kom med bussen från Stockholm och vi hämtade dem i Löttorp klockan 14.15 De tog sig genast ett dopp i poolen när de hade installerat sig i husvagnen.

Idag har vi varit till Böda för att visa Patricias kompis Erika hur fint det är på denna plats.


Ovido - Quiz & Flashcards