Alla inlägg under januari 2010

Av Inger Hornesjö - 12 januari 2010 16:00

Nu har vi snart kommit fram till att julen ska kastas ut och det betyder ju att det är vardag igen på riktigt. Riktigt skönt tycker jag fast jag inte har brytt mig så mycket om julen detta år.

Senast när jag skrev så visade jag två små valpar med varsin nappflaska. Den ena av dem är nu borta, han orkade fram till dagen innan sin andra vecka, men den andra valpen är fortfarande liten, men tar sig mer och mer för varje dag och vi har nu gott hopp att han ska överleva. De andra i kullen har vuxit på sig ordentligt och 4 av dem har öppnat sin ögon. Så nu är et bara att se framåt och försöka glömma allt tråkigt som har hänt.


Av Inger Hornesjö - 4 januari 2010 08:06

  

Idag är det en så kallad klämdag, det var en sådan dag man alltid ville vara ledig på när man arbetade, just för att få en längre ledighet. Nu när man är pensionär så tänker man inte så mycket på dessa dagar, egentligen tänker man inte alls på några dagar utan varje dag får komma som den vill och det spelar ingen roll och det är vardag eller helgdag.

Vi har våra speciella dagar och det är måndagar som vi bowlar på och sedan har vi alltid någon dag i veckan som vi går på hundkurs. Så idag blir det bowling efter juluppehållet och det känns skönt. Tyvärr har det varit en mycket stressad jul detta år eftersom vi väntade valpar mellan jul och nyår. Valparna kom den 28/12, men det strulade tills sig men en liten tjej som tappade massor i vikt, detta gjorde tiken stressad som sedan förlorade sin mjölk på andra dagen och alla valparna gick ner katastrofalt i vikt. Den lilla tiken dog på tredje dygnet, när jag trodde att allt hade vänt. Sedan har det varit stödmatning för tre av hanvalparna och en liten kille vill inte gå upp i vikt, men han är pigg och stark och jag ser att han i alla fall vill äta ur spenarna på sin mamma, men däremot tar han inte flaskan. Idag är valparna en vecka och de ska bli fotograferade till hemsidan. Det finns redan nu bilder på dem när de ligger med sin mamma eller bara tillsammans hela högen.

Men som ordspråket säger "skam den som ger sig" och jag ger mig inte i första taget, så sova får jag väl göra när valparna börjar flytta i slutet av februari.

Ia

Ovido - Quiz & Flashcards