Alla inlägg under juni 2007

Av Inger Hornesjö - 22 juni 2007 18:58

och regn brukar ju höra ihop. Här på Öland har vädret varit hyffsat ända till klockan 18.30, då öppnade sig ´himlen, men vad gör det när man har tak över uteplatsen.

Lasse och jag satt ute och åt. Men jordgubbarna och lite gott att dricka till dem tar vi innomhus eftersom det blev lite kyligt nu när regnet kom. Lasse har jobbat hela dagen med köket och golvet blev klart.  Här kan man se det som är klart, ett nytt fönster ska sättas upp, det blir lägre men lika brett som väggen, fläkten ska upp övanför spisen. Sedan  är det taket, kakel och väggarna som ska göras i ordning. Kakel är beställt och kommer hem på fredag, sedan är det dörrar och köksfläkten som är beställda och kommer i nästa vecka någon gång. Golvet blev i alla fall ursnyggt.

Själv har jag jobbat i trädgården och gjort en ny blomsterrabatt, tyvärr så får jag nu lida av detta, ryggen, och benen värker, men ibland bara måste man få göra det man vill. Har även fått hem vatten till poolen och nu vill jag att det ska bli varmt igen så att jag får börja bada.

Nu är klockan 19.20 och Lasse har varit uppe på taket och lagat en läcka som vi märkte av nu när regnet kom. Nu ska jag sätta mig framför TV:n och äta jordgubbar, vispgrädde och en god likör.


Av Inger Hornesjö - 21 juni 2007 21:47

Nu är köket på gång, mamma och pappa har ju varit här och hjälpt till med vissa el och vattendragningar.  Pappa var till en jättestor hjälp, utan honom hade vi inte kommit så här långt. Men nu efter Ikeabesök i Kalmar och en del internet beställningar så börjar allt att likan något.

Idag här även vattnet till min pool kommit, så nu börjar semestern. Men vilken bil det kom, men ändå var han tvungen att åka två vändor in till Löttorp för att hämta vatten till poolen.





Till och med hundarna var nu nyfikna, men fick snällt stanna på uteplatsen, vill ju inte att de ska komma under dessa jättehjul.  
I morgon är det midsommarafton men jag tror inte att det blir något speciellt för mig och Lasse, vi har vårt kök att jobba med och sedan får det väl bli lite god mat och lite vin därtill.





Av Inger Hornesjö - 12 juni 2007 07:11

det är dans i folkets park, säkert även här men inget som vi hinner med. Här är det köksprojekt på gång, sedan ska poolen tömmas, skuras och göra algfri innan nytt vatten kan fyllas på. Lasse har även byggt en vägg till vårt sovrum och satt i en dörr, så nu kan man säga att sovrummet är helt klart. Hundarna tar också sin tid, igår var vi till Hornsjön så de fick bada i ett ljummet vatten. Ska ta oss dit idag med och då även tvätta hundarna med schampo. I morgon kommer mamma och pappa och då ska även lillstugan vara klar så att de kan bo i den. Pappa har lovat att hjälpa Lasse med vattendragning och även de elarbeten som måste göras. Mamma och jag får väl hitta på något annat.

Ja, dagarna går fort, vi har varit här i 8 dagar idag och fått en del gjort i alla fall, vad som känns skönt denna sommar är att man behöver inte brådska, man kan ta dagen som den kommer eftersom vi inte har någon tid att passa.

Ska försöka att uppdatera lite oftare på denna sida, men som tidigare sagts så är inte jag och modemet riktigt överens.

Ha det bra till nästa gång./Ia 


Av Inger Hornesjö - 5 juni 2007 07:06

Här är det grönt och fint. Gräset syns inte bland alla blommorna på tomten. Lasse ska ta fram gräsklipparen idag och försöka få lite ordning på allt detta. Vore bra om man visste var man satt fötterna. Är ju lite ormrädd.

Resan ner gick bra, trots att det var trångt i bilen med alla hundar + en massa andra saker.

Det är jobbigt med modem, när man är van med bredband, allt tar sådan tid och ibland tror man att det är något fel innan man har hunnit få upp något på skärmen.

Nej, nu börjar dagen med tidningshämtning vid brevlådan och sedan blir det fika.


Ha en bra dag/Ia

Av Inger Hornesjö - 3 juni 2007 07:24

I går kväll när jag slumrade skönt framför TV:n så får jag höra Lasse ropa "kom hit med kameran" jag trodde att det brann någonstans" sömndrucken gick jag upp för trappan för att hämta kameran och då berättar han att hundarna hade hittat en igelkott på tomten. Det var nog första gången Nellie såg en så hon var jätteintressserad, men igelkotten själv tog det lilla lugna. Det var en stor rackare, hoppas att det är en tjej som föder sina ungar här hos oss. Nu blir det ju lugnt under hela sommaren.

Av Inger Hornesjö - 2 juni 2007 15:32

hade vi i går kväll. Jättetrevligt att få sitta och prata i lugn och ro om gamla minnen. Ann kom på att hon mindes en massa saker från sin barndom. Det räckte med att jag sa ett namn och då berättade hon var de hade bott på olika ställen och hur det såg ut där de bott. När de hade gått så satte jag mig framför TV:n fast klockan var 22.30 och tittade på sista avsnitter av Medicinmannen.

Idag har jag mest slöat i solen, något som jag egentligen inte alls har tid till.


Ha det skönti solen/Ia

Av Inger Hornesjö - 1 juni 2007 07:55

Igår var vi på besök i Johannas skola, det spelade upp stycken ur Astrid Lindgrens sagor. Mycket duktiga barn.

Lilla Martin  fick vara med på sin första barnkonsert och blev blev beskådad av många. Malin var glad och sprallig som vanligt och älskar att titta på vad hennes storastyster Johanna gör.

Pia hade med sig kaffe och bullar som vi åt uppe på fritids när föreställningen var över.


Ha en bra dag/Ia

Ovido - Quiz & Flashcards